Březen je měsíc, kdy OSVČ, tedy podnikatelé a živnostníci, ocení E-komunikaci. V rámci podání daňového přiznání podávají zdravotní pojišťovně přehled o výši daňového základu. Pamatujete, jak jste s ním vy, kterých se to týká, chodili na poštu, abyste ho doporučeně odeslali? Pokud to stále ještě děláte, určitě se podívejte na možnost podat přehled elektronicky. E-komunikace se ale samozřejmě neomezuje jen na tento jediný úkon. Co všechno lze vyřídit online?
Výhody nejen pro klienty
Těch, kdo potřebují komunikovat se Zdravotní pojišťovnou ministerstva vnitra ČR, je pochopitelně celá řada, a všichni tudíž ocení online komunikaci, která celý proces zjednodušuje a urychluje. Čas ušetřený díky elektronické komunikaci se hodí všem, registrovaným klientům, plátcům, těm, kdo jednají za smluvní zdravotnická zařízení, i zpracovatelům účetnictví. Nikdo z nich nemusí osobně chodit do klientského centra a není omezen žádnou „otevírací dobou“. E-komunikace je pochopitelně k dispozici v režimu 24/7.
Do E-komunikace máte přístup buď přes svou bankovní identitu, identitu občana, nebo s pomocí PIN kódu a hesla, o které jednoduše požádáte prostřednictvím formuláře na stránkách ZP MV ČR. Výhodou je, že tím zároveň získáte i přístup do mobilní aplikace, která poskytuje všechny služby a funkce webového portálu E-komunikace, a dokonce ještě některé navíc.
Co všechno mohou klienti vyřídit s pomocí E-komunikace:
- podávat rozličné žádosti za vaše dítě či jiného pojištěnce, kterého zastupujete
- požádat o příspěvek z Fondu prevence
- podávat přehled OSVČ
- zjistit přehled vykázané zdravotní péče
- zjistit údaje související s dobou trvání zaměstnání či samostatné výdělečné činnosti
- podávání žádosti přes část „Samoobsluha“, v souvislosti s výplatou částek uhrazených na doplatcích za léky nad zákonný limit
- požádat o nový průkaz pojištěnce
A to nejsou zdaleka všechny možnosti. Seznamte se s celou škálou nabídky, kterou vám nabízí E-komunikace. Požádejte o přístup a užívejte si čas, který tak ušetříte.