Základem je webový portál E-komunikace. Jeho prostřednictvím registrovaní pojištěnci, plátci, smluvní zdravotnická zařízení a také zpracovatelé účetnictví mohou pohodlně komunikovat a využívat dostupných služeb online. Tím pádem nejen odpadá nutnost osobní návštěvy klientského centra, ale navíc je možné využívat služby ZP MV ČR kdekoli a kdykoli, a to v režimu 24/7.
Jaké informace na portálu klienti najdou? Mimo jiné:
- dobu trvání zaměstnání nebo samostatně výdělečné činnosti,
- jaké výkony zdravotní péče za ně ZP MV ČR hradila a jakým zdravotnickým zařízením,
- předepsané a pojišťovnou uhrazené léky, popř. přidělené zdravotnické prostředky,
- možnost podání přehledu OSVČ.
Jde to i přes smartphone
Pro ty, kteří dávají přednost používání chytrého telefonu, je připravena mobilní aplikace nazvaná ZP211. Ta nabídne nejen všechny služby a funkce portálu E-komunikace, ale dokonce ještě něco navíc. Například SOS volání v nouzi či zaslání výpisu z Karty života přímo prostřednictvím SMS. Jinak aplikace standardně obsahuje:
- kartu s údaji o rodinné anamnéze, alergii, užívaných lécích či prodělaných operacích a úrazech,
- zdravotní deník, který připomíná doporučené termíny očkování, pravidelných preventivních prohlídek i screeningové programy,
- údaje o lékařích, kteří mohou být propojeni s termíny ve zdravotním deníku atd.
Využijte tedy výhod moderních technologií, které vám umožní být neustále online se zdravotní pojišťovnou. Všechny důležité informace jsou tak pro uživatele k dispozici kdykoli a prakticky ihned, aniž by museli někam cestovat.